Mam za to, ze je mnohem plodnějsi uvazovat nad přirodou jako nad současti systemu lidske organizace - jako variabilni, měnici se podminkou - ktera komunikuje s člověkem a kulturou. Pokud je přiroda takto chapana, potom laska, pocit ucty a pocit empatie s přirodou nejsou tolik degenerovany na subjektivni, emocionalni přani romantickeho individualismu. Naproti tomu takovyto pohled by měl pomoci zničit egoisticky, politicky status, a pomoci demaskovat skutečnost, ze lidske aktivity nejsou pouze soukrome, bez nasledků a sami sebou omezene; jejich uměni, promitnute skrze změny v přirodě ovlivňuji můj zivot, me děti a přichazejici generaci. V tomto smyslu ospravedlněni technologicke arogance ve vztahu k přirodě na zakladě dividendů a zisků neni jen spatnou ekonomikou - je to v zasadě nemoralni skutek.
priroda
Previous Posts
- Snad, jak předpoklada profesor Lynn White, je přet...
- Na americke sceně si kalvinisticke a deisticke kon...
- Vsechny tyto problemy, jak ukazuji Powers a Robert...
- Mozna, ze se problem stane moralnějsim, je-li osob...
- Vezměme v uvahu stav ovzdusi. Znečistěni vzduchu, ...
- V tomto smyslu jsou takoveto aktivity nemoralni. M...
- Dalsi probiranou oblasti je pokus přehradit a zavo...
- Člověk by mohl začit obzalobou s klasickou kauzou ...
- Co je potom ale moralni krizi? Myslim, ze se jedna...
- A pochopitelně do určite miry vzdy bude. Skrze poc...
Rady kutilum
clovek
chemie
recepty
fyzika
sladkosti
Wednesday, October 24, 2007
<< Home