s nim hovořit i o křesťanskych odpovědich na zivot a ekologii. Polichotil mi (tak jsem to i přijal) tim, ze mi řekl, ze jsem byl prvni osoba z "druhe strany", ktera se kdy ukazala na jejich mistě, aby se podivala na pohansky oltař, ktery zde měli. Tento oltař byl v centru jejich ritů. Jejich kult byl zalozen na pozadi klasickeho Řecka a Řima.
Kdyz mi toto vsecko řekl, podival se ke křesťanske skole a řekl mi: "Podivej se na to, neni to odporne?" A opravdu bylo, nemohl jsem to popřit. Byla to odporna budova, kolem niz nebyly ani stromy.
Tehdy jsem si uvědomil, jak trapna byla cela situace. Kdyz jsem stal na křesťanske půdě a dival se na misto, kde zili tito bohemove, vypadalo krasně. Dokonce aby nebyly vidět elektricke draty, zakopali je pod stromy. Pote co jsem stal na pohanske půdě a dival jsem se na křesťanskou komunitu, viděl jsem něco oskliveho. Tady mate křesťanstvi, ktere se nedokaze vyrovnat s lidskou zodpovědnosti a nalezitym vztahem k přirodě.
Takze panteismus nevyřesi nase ekologicke problemy. Pozice Lynna Whitea je take nevyřesi, protoze ve skutečnosti je jasne, ze člověk nehraje v přirodě důlezitějsi roli nez cokoliv jineho.
A třeti, křesťansko- platonicky pohled problem take nevyřesi. Zde, nanestěsti, ma Lynn White pravdu. Diva se zpatky na historicke křesťanstvi a vidi, ze je zde přilis mnoho platonickeho mysleni pod jehoz vlivem se křesťanstvi diva na přirodu.
Nyni ale, jaky je skutečny biblicky pohled, na jehoz zakladě lez řesit ekologicke problemy? Jaky by měl byt nas postoj k přirodě a k zachazeni s ni? Jaky je biblicky pohled na přirodu? Podivejme se nyni na tuto otazku.
Labels: znecisteni
<< Home